reklama

Klobúk dolu

...klobúk dolu....Ja vám ďakujem. Všetkým ďakujem za klobúk dolu, ale pravda je taká, že to nemám záujem počuť. Rovnako si môžete odpustiť urážky a útoky vďaka týmto vetám.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Každú chvíľu sa stretávam s konštatovaním...klobúk dolu....Ja vám ďakujem. Všetkým ďakujem za klobúk dolu, ale pravda je taká, že to nemám záujem počuť. Rovnako si môžete odpustiť urážky a útoky vďaka týmto vetám. Moje drobné rozhorčenie sa týka detí, ktoré patria detskému domovu. Starám sa o takéto deti a sú mojim najobľúbenejším profesionálnym zameraním. Momentálne ich síce nemám veľa doma, iba tri, plus moje porodené. Náročky nehovorím vlastné, pretože všetky sú moje, rovnako ako vaše. Aj vy platíte dane, aj vy sa teda podieľate na ich starostlivosti. Nemá zmysel sa rozčuľovať. Každému z nás by malo záležať, čo s nimi bude, akú budú mať budúcnosť a smerovanie. Tieto deti potrebujú svojho človeka, ktorý by im venoval lásku, pochopenie, bezpečie a istotu. Nepotrebujú hračky ani čokoládku. Rovnako nepotrebujú falošný súcit, či prejav priazne. Potrebujú domov. A teraz konkrétne k tomu, kde sa vzalo moje rozhorčenie. Zobrala som deti von, ocitli sme sa na letnej akcii pre deti. Príjemné počasie, veselé aktivity a skupinka ľudí, ktorí sa s nami dali do reči. Po tom, čo prišli na to, že nie som biologickou matkou troch detí , spustili komplimenty plné akoby hrejúcich slov a klobúkov dolu. „Akoby", som použila náročky. Zistili, že ich nemám adoptované, ale pracujem ako profesionálny rodič. Zamestnanec detského domova a vychovávam a starám sa o deti v mojom byte. Vlastne tie deti sú mojim pracovným úväzkom. V tej chvíli sa objavila zhrozená otázka : „A to ich máte doma? A stále?" Všetko pozitívne v ich vnímaní ušľachtilosti sa stratilo. Nasledovala otázka, či sa nebojím. Nebojím sa, nemám sa čoho. Sú to deti zradené najbližším človekom, zranené emocionálne a sociálne. Ja som sa rozhodla pre túto prácu pri plnom vedomí. Dávam deťom domov, ktorý potrebujú. Bezpečie, bez ktorého nemôžu pokojne spávať a istotu, ktorá ak im chýba, nevedia kráčať životom samostatne a plnohodnotne. Naozaj sa mi veľmi ťažko dýchalo pri otázke, či aj cigánov...zomkla som pery, pretože dve deti, ktoré mám sú tmavšej pleti....pre mňa sú to však ľudia. Každé dieťa v každom veku potrebuje rodinu, prečo sledovať sfarbenie pleti? Každé dieťa má svoje špecifikum, každé je osobnosťou a práve prostredie, v ktorom sa deti pohybujú a vyrastajú formuje ich smer v živote. Vo svojej praxi sa neorientujem na maličké bábätká, ale skôr sa zameriavam na väčšie deti v školskom veku. Možno práve to je kameňom úrazu. Nad bábätkami každý človek ochká, pri velkáčoch nikdy. Som presvedčená, že každý má rovnaké právo na život, na rodinu, lásku a istotu, či bezpečie. Nie len krásne blonďaté, modrooké detičky....ale aj deti, o ktorých si myslíme, že sú zlé.....oni totižto nie sú zlé, ale zranené a nedôverujú dospelému človeku, pretože práve ten im ublížil najviac...

Mgr. Zuzana Bezáková

Mgr. Zuzana Bezáková

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  1x

pôsobím ako sociálny pracovník, sociálny pedagóg a mojim hlavným naplnením života sú rodiny, deti, ktoré prežívajú ťažké chvíle života...rodiny v kríze a ohrození, rozchodové a rozvodové situácie v rodinách ...týrané ženy, týraní muži, opustené a týrané zvieratá .... Cítim sa šťastná a spokojná vo svojom živote aj napriek tomu, že z času na čas musím prekonávať existenčné prekážky, ale to asi k tomu patrí.... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu